Konwersja modelu lokomotywy wąskotorowej BR 199 H0e firmy Roco

Powrót


Zacząłem od przebudowania obudowy mojej bardzo starej lokomotywy wąskotorowej BR199 H0e firmy Roco. Przebudowa nie była wielka. Wstawiłem pionową belkę oddzielającą okno kabiny od drzwi. Pomalowałem lokomotywę na zielono a atrapę na srebrno akrylową farba w pisaku. Kalkomania to fragment kalkomanii wagonu PKP. Lokomotywę trochę pobrudziłem (zwaloryzowałem :) ) i wstawiłem szyby do kabiny.


Kolejnym etapem było zajęcie się napędem. Lokomotywa była stara, wysłużona i nie jeździła już zbyt dobrze. Wymyłem koła i tryby napędu i wymieniłem silnik na zestaw kupiony w Tramfabriek. https://tramfabriek.nl/


Z kawałków płytki drukowanej zrobiłem płytki oświetlenia. Dioda 0,5x1 mm włożona w otwór w płytce, rezystor i blaszki kontaktowe. Płytki są tak wycięte, że po włożeniu do obudowy nie wypadają, a dioda jest na wysokości reflektora.


Z kawałka preszpanu zrobiłem dwie płytki z blaszkami, do których przylutowałem przewody od dekodera. Idea była taka, żeby można było zdejmować obudowę bez konieczności rozlutowywania kabelków lub łączenia mikrozłączkami, bo zajmują sporo miejsca i mają kable, które mnie irytują, bo żyją własnym życiem jak zakładam obudowę.


Na zdjęciu całość w wersji testowej „pająk”. Przed ostatecznym montażem oczywiście skróciłem i dopasowałem przewody dekodera. Dekoder i kondensator z nalutowaną na wyprowadzenia płytką UPS zmieściły się w budce. No i zrobiłem osłonę wału z preszpanu.


Efekt końcowy widać na zdjęciach. Moim zdaniem wyszedł z tego fajny i dobrze jeżdżący model, tylko niebieski kabelek przy zapince i pomarańczowy w kabinie: stały się widoczne przy którymś składaniu lokomotywki w całość. Muszę je poprawić lub pomalować na czarno. Lub czymś zasłonić. :)




Powrót